Badanie lokalnego rynku

Nie jest łatwo wejść na rynek lokalny. Zwłaszcza w dzisiejszych czasach, gdy sytuacja ekonomiczna jest trudna, a inne firmy mają dawno ugruntowaną pozycję. Jak więc wejść na rynek z nowym produktem, na przykład spożywczym? Należy przed rozpoczęciem takiego działania zrobić badania wśród lokalnej społeczności – jakie są jej upodobania, czego brakuje, jakiego typu nowe produkty cieszą się największym zainteresowaniem. W mniejszych miejscowościach często jest tak, że popularne są produkty zbliżone do tradycyjnych. Przedsiębiorcy działający na takich terenach właśnie w tym powinni upatrywać więc pomysłów na biznes. Trzeba jednak pamiętać o tym, że zdarzają się od tego typu reguł wyjątki. Zdarzyć się może na przykład, że mieszkańcy danej wsi są nad wyraz nowocześni i łakną w swoich rejonach rozwiązań niekonwencjonalnych. W takich wypadkach warto im zaproponować coś nowego Z tego wszystkiego wynika, że bez odpowiednich badań ponosimy ryzyko strat spowodowanych niedostosowaniem oferty do gustu klientów.

Comments are closed.